KOD POMORAVKE U KUHINJI


Kao pratilac i povremeni učesnik naših igrica, naročito FBIrukavice, čiji je idejni tvorac Maja, ovog puta upravo one dovele su me u Zoričinu kuhinju. Pomoravka, kako je velika većina poznaje, u svom širokom opusu ima zaista predivne recepte, za koje mogu reći da su pouzdani. To govorim iz iskustva jer Zoričine recepte koristim već nekoliko godina. Prvi put sam je susrela na Coolinariki i od tada manje-više pratim njene objave. Jako me je obradovala njena odluka da osnuje svoj blog i obogati ga svojim lepim receptima. Zorica ima šarenolike recepte, većina ih je za domaća, na neki način rustična jela ali ne retko Zoki ume da me iznenadi sa egzotičnim novitetima, koja priprema na zavidnom nivou. Njena peciva su uvek rado viđena kod nas, kao i kuvana jela, poput čorbica. Ovog puta, odlučila sam se za: gibančice, tiho pečeni paradajz, pastu sa sosom od pilećih džigerica, posnu pitu sa prazilukom, hariru i najsočniji kolač od šljiva. Za pripremljene i isprobane recepte (neke sam malo prilagodila ukusu, odstupajući od autorskog recepta) mogu reći da su vredni truda i zavređuju Vašu pažnju. Tako, preporučujem Pomoravkin blog, pa prošetajte malo:)

Potrebno: 3 jaja, 200 g belog sira ili fete, 3 kašike kisele pavlake/gustog jogurta, 3-4 kašike ulja, 1 pakovanje kora za gibanicu, ½ kesice praška za pecivo, 100 g riccota sira, 2-3 kasike cottage sira (mladi sir u grudvicama ), 150 ml gazirane mineralne vode, 50 ml gazirane mineralne vode, 50 ml ulja.
Priprema: Zagrejati rernu na 200° C a u međuvremenu spremiti fil. Žicom za mućenje izmutite jaja, dodajte ulje, kiselu pavlaku,kiselu vodu,pola kesice praška za pecivo i razdrobljeni beli sir, cottage i riccota, i raskomadatai 3-4 kore u fil i on mora biti dosta gust. Podmazati pleh za mafine, iseci kvadrate od kora, staviti svaki u kalup mafina, poprskati mešavinom kisele vode i ulja, pa staviti još jedan kvadrat preko i po dve kašike fila, prekriti krajevima i poprskati opet sa mešavinom kisele vode i ulja. Ako vam ostane fila, slobodno ga sipajte odozgore preko zatvorenih kora. Peći na 200° C za početak pa smanjiti na 180° C dok lepo ne porumene.  Od ove smese trebate dobitii 12 gibančica. Najbolje su dok su tople, hrskave, ali se mogu jesti i hladne.


Potrebno: 6-10 zrelih paradajza, 4-6 češnjeva propasiranog belog luka, 1-2 kašike suvog oregano, 125 ml ekstra devičanskog maslinovog ulja, po ukusu morske soli i sveže mlevenog bibera, nekoliko listova svežeg bosiljka za serviranje.
Priprema: Zagrejati rernu na 150 do 160° C. Opran i osušen paradajz iseći po dužini, ako je okrugao paradajz, onda seći popreko. Staviti ih na pleh, na koji ste prethodno stavili papir za pečenje ( da imate manje posla kasnije). U činiju staviti propasirani beli luk, suvi oregano, soli, bibera i maslinovog ulja i dobro sve izmešajte. Kuhinjskom četkicom ili kašikom, premazati obilato svaku sečenu stranu paradajza. Peći oko 1 ½  do 2 sata i povremeno proveriti da vam ne izgori, ako gori, smanjiti temperaturu. Servirati sa svežim bosiljkom.
 
Potrebno: 150 g bukovača, 400 g očišćene pileće džigerice, 1 veća glavica sitno seckanog crnog luka, 4 čena propasiranog belog luka, ½  kašičice majčine dušice, po ukusu vegeta, biber, so, 1 lovorov list, 100 ml belog vina, kašika seckanog peršuna, 1 kafena kašika belog brašna, 250 g spiralica, 5 supenih kašika ulja za prženje.
Priprema: Odstraniti srca od džigerice, ukloniti žilice i oprati je. Prosušiti džigericu ubrusom i iseći na manje komade, ukoliko su džigerice velike. U dublji tiganj usuti ulje, dodati džigericu (dok je ulje još mlako), pa ispržiti džigericu. Pred kraj prženja, posoliti džigericu.  Najbolje je džigericu pržiti 4-5 minuta sa jedne strane i još 3-4 minuta sa druge strane. Izvaditi iz tiganja u tanjir. Vratiti tiganj na ringlu, regulisati temperature na srednju vrednost, dodati sitno iseckan crni luk i propasirani beli luk, pa pržiti dok luk ne omekša, povremeno mešajući.  Dodati očišćene i isečene, na manje komade, pečurke pa ih pržiti, dok skoro sva voda ne uvri. Dodati belo vino pa dinstati još dok vino skoro ne ispari. Dodati sitno seckanu majčinu dušicu. Dodati ispržene i na sitne komade iseckane pileće džigerice, zajedno sa sokom, koje su ispustile prilikom stajanja. Dodati lovorov list, biber, vegetu, poklopiti i dinstati još 5 minuta, a zatim u sve to dodati brašno i promešati, da se sos blago zgusne. Ukoliko je suvo, dodati vodu od barenih makarona da sos postane kremast. Testeninu obariti prema uputstvu na ambalaži. Pripremljen sos preliti preko testenine i servirati.


Potrebno: 500 g praziluka, 1 osrednja šargarepa, 150 g pirinča, po ukusu soli i bibera, 100 ml mineralne vode, 100 ml ulja (75 ml za prženje 25 ml za poprskati kore), 500 g kora za pitu.
Priprema: U šerpicu staviti opran pirinač sa malo soli, naliti vodom i kuvati, dok se pirinač ne skuva, ali nemojte da vam bude prekuvan. Procediti i ostaviti pirinač na stranu, prethodno rastresti viljuškom. U veći i dublji tiganj sipati nekoliko kašika ulja. Praziluk očistiti i oprati pa ga iseći na pola, moji su bili ogromni, sekla sam ih na 4 dela, pa ih iseći na što tanje snitice, staviti u tiganj i pržiti ih na tiho, kada su se malo propržili, dodati jednu narendanu šargarepu i nju propržiti zajedno sa prazilukom. Dodati soli i bibera po ukusu, ako želite umesto soli možete dodati  kašičicu vegete, sve dobro promešati. Dodati skuvani pirinač i sjediniti sa prazilukom. Staviti jednu koru, poprskati ih sa kiselom vodom i uljem pa razbacati fil svuda po kori onda staviti i drugu koru preko,poprskati je sa smesom od kisele vode i ulja i isto uraditi sa filom i tako uraditi i sa trećom korom. Uviti ih u rolat, pa ih stavite u pleh, koji ste špostavili sa papirom za pečenje. Ostavite malo razmaka između rolata, da vam se fino ispeku. Gledajte da rasporedite fil da imate dovoljno za svih 12 kora. Kore premazati smesom od ulja i kisele vode.Posuti po želji sa susamom. Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 185° C oko pola sata ili dok neporumeni.


Potrebno: 150 g sočiva, 3-4 kašike ulja, 1 veća šargarepa,očišćena i isečena na kockice, 2 štapa celera isečenih na polumesece, 4 čena pasiranog belog luka, 1 glavica crnog luka, sitno iseckanog, pola struka praziluka (samo beli deo), 250 g skuvanih leblebija, 1 konzerva seckanog paradajza od 800 ml ili 400 g svežeg, oljuštenog i sitno isečenog, nekoliko ljutih papričica ( ili po ukusu ), seckani korijander/peršun, 1 kašičica rendanog đumbira. Po ukusu začini - kurkuma, kumin, mediteranski vegeta mix, biber, dimljena paprika.
Priprema: Sočivo očistiti i oprati sa hladnom vodom. U manju šerpicu staviti oprano sočivo, naliti sa vodom, dodati jedan list lovora, malo soli i čen-dva belog luka. Pustiti da provri, onda smanjiti temperaturu, poklopiti i pustiti da se kuva na tihoj temperaturi, oko 20 do 30 minuta (u zavisnosti od starosti leće) ili dok ne omekša. Procediti i odstraniti lovorov list i čenove belog luka. U veću šerpu staviti ulje i dodati sitno iseckan crni luk i pržiti na osrednjoj temperaturi oko 5 minuta ili dok uk ne postane staklast, dodati sitno iseckan praziluk i njega pržiti dok ne omekša a zatim dodati, beli luk, celer, đumbir i šargarepu i sve to zajedno pržiti nekoliko minuta. Dodati začine po ukusu i njih pržiti dok ne osetite da su pustili aromu. Dodati sočivo, obarene leblebije i paradajz iz konzerve, naliti sa vodom ili povrtnim temeljcem do željene gustine i kuvati još pola sata do 45 minuta na veoma tihoj temperaturi, samo da pomalo krčka. Po potrebi još malo začiniti. Posuti sitno seckanim korijanderom/peršunom i poslužiti sa prepečenim hlebom.


Potrebno: 4 jaja sobne temperature, 175 g šećera, 2 kesice vanil šećera, korica od ½ limuna, 150 g brašna, 8 g praška za pecivo, 80 g otopljenog putera, 25 zrelih, plavih šljiva, prah šećer za posipanje. 
Priprema: Sa žicom za mućenje umutiti jaja,šećer i vanil-šećer sa limunovom koricom. U umućenu smesu dodati otopljen puter i sve to sjediniti i na kraju dodati brašno, koje ste izmešali sa praškom za pecivo. U podmazan pleh (20 x 25 cm) sipati umućenu smesu. I staviti u prethodno zagrejanu rernu na 195° C, 4-5 minuta. Zatim, izvaditi i šljive, oprane i očišćene od koštica preseći na pola i naređati po testu (šljive će upasti u testo i prilikom pečenja će ispustiti svoje sokove i učiniće  kolač jako sočnim ). Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 195° C oko 35 do 45 minuta ili dok fino ne porumeni, a testo  se odvaja od stranica pleha. Proveriti sa čalkalicom da li je testo pečeno. Pečen kolač ohladiti u plehu, iseći na kocke, posuti prah šećerom ili po želji premazati sa šlagom i poslužiti uz čašu finog soka ili sa kuglom sladoleda. Kolač se može praviti sa raznim voćem; jagodama, malinama, višnjama, kajsijama.


Nakon ovoga, samo mogu reći PRIJATNO i veliko HVALA Zorici na dobrim, ukusnim i pouzdanim receptima, bilo mi je zadovoljstvo "istraživati" ovaj blog.

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam.

13 коментара:

  1. dobar izbor recepata , odlične fotke . I meni se svideo kolač sa šljivama ...

    ОдговориИзбриши
  2. Svaka čast što si već toliko recepata isprobala, ja sam tek jedan :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Znaš kako kažu - jedan ali vredan:) Ma, ja sam ti dobro poranila:)

      Избриши
  3. Draga noja Nale...samo što me ne rasplaka sa ovako lepim uvodom u tvoje isprobane recepte sa mog bloga.Mnogo mi je vremena trebalo da se odlučim na ovaj korak, i puno sam razmišljala..da li imati svoj blog ili ne?Dugo sam delila svoje recepte, recepte sa neta i sa drugih blogova,želela sam da nekako ti recepti budu isprobani i od drugih i da budu oduševljeni sa njima, onoliko koliko sam i ja bila.Volim raznoliku kuhinju ( ne volim slatkiše i kolače, čudno,zar ne? Spremam ih za svoje ukućane,porodicu i prijatelje i oni su mi najverniji degustatori i od svakog od njih po nešto naučim) i trudim se da to sve podelim sa vama. Od srca ti hvala na svim isprobanim receptima i zaista se radujem da si uživala u njima, onoliko koliko smo i mi uživali.Topli pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sve što sam rekla - istina je. Ako imaš nešto lepo - reci, ako nemaš - nemoj ni govoriti, to je nešto čega se držim. Drago mi je da ste se malo raznežili:) Blog je nešto najbolje što ste mogli učiniti za Vaše recepte i umeće. Samo nastavite da pripremate ono što volite bez obzira dal je slatko il slano:)
      Hvala Vama na ukusnim receptima i tačnim uputima za njihovu pripremu.
      Srdačan pozdrav:)

      Избриши
  4. Odličan izbor si napravila, neke recepte sam i sama isprobala i jako su mi se dopali. Tako da se uvek rado vraćam u Zokinu kuhinju iznova i iznova.

    ОдговориИзбриши
  5. Nale, svaka ti cast, svidja mi se sve sto si odabrala... ja tek treba da zasucem rukave, odstampala sam pregrst divnih receptica sa Pomoravkinog bloga, ne znam odakle prvo da krenem.;)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, od tebe mi svaka rec znači:) Draga moja Lana, za tebe nesumnjam ni malo da će sve što odabereš biti na vrhunskom nivou:) Znaš kako kažu? Kreni od početka:) Ljubim te, punooo

      Избриши
  6. Jako mi se sviđa tvoj izbor recepata i kako si ih pripremila ! I moram reći da se slažem sa svakom riječi vezano za blog i recepte drage Pomoravke. Ja sam je inače pratila na Coolki, a sada kada vidim na blogu sve te recepte uistinu sam ugodno iznenađena i uživam u ovom istraživanju. Drago mi je da ste i ti i tvoji uživali !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Brankić, drago mi je da ti se dopada i da delimo mišljenje što se Zokinog bloga tiče:) Nema tu šta da ispadne loše kada su recepti tačni i raznoliki. Pozdrav, draga

      Избриши
  7. Ja nikako da krenem u tu igricu, previše toga imam. Dobar izbor recepata!

    ОдговориИзбриши