KOH


Kako se već da očekivati, danas je red za slatko posluženje u okviru naših Kuvarijacija, koje za ovomesečnu temu imaju Jelenin koh.
Oprobani i već uhodani recepti uvek me privuku najbrže, a onda shvatim da ja to tako do sada nisam radila i da se u drugim domovima radi malo drugačije. Tako je bilo i sada kada je Jelenin koh došao na red.
Ovog puta majstor nisam bila ja, već moja mama. Koh je jedna od malobrojnih stvari koje moja majka i dan-danas priprema. Da se razumemo, sve ona ume i zna ali uvek ja znam bolje?! Hm, to su njene reči, nemojte pomisliti da sam samoljubiva. A, razloga što ona to kaže ima više; jedan bi mogao biti da npr. ne želi da se smara sa kuvanjem, kad ionako zna da ću ja to brže uraditi. Mo’š misliti! Tako da Vam predstavljam kolač, na koji me je ona „navukla“ još kao dete, koji je ona pripremala oduvek i koji ona obožava da ručka, te zato je majstor bila baš ona... Jer kako prisvojiti pravo na pripremu ove poslastice i to baš sada, kada se zna da je ona ta koja je na ovu temu diplomirala! Tako da doprinos Kuvarijacijama ovog puta činimo zajedničkim snagama, doduše, glavni je majstor mama, a ja sam tu malo "mutila" sa slatkim od jagoda i fotografisanjem. Pa, evo šta smo učinile. 
Koh je inače reč na koju se u mojoj kući uzdiše i oči ucakle. Najveće reakcije izaziva u ponašanju moje mame. Ali ni ja nisam baš ravnodušna. Jelenin koh dobio je apsolutno zasluženo sve pohvale i najvišu ocenu glavnog majstora i degustatora! Jeco, znaj da kohokoličar zna znanje! Sve preporuke i pohvale od majstora i mene! Divna, suptilna i osvežavajuća nota limunove korice zaista doprinosi razlici u ukusu.
Ovaj koh je malo prošaran sa kakaom, a kao preliv ima slatko od jagoda, za koje ću receptić postaviti kasnije. Naime, od ukupne smese za koh odvoji se za 2-3 supene kašike i doda kakaa po želji, dobro sjedini i s’tim prošara preko nasute smese. A, dalje prema Jeleninom receptu, koji navodim i na ovoj strani.

pleh unutrašnjih dimenzija 17x29cm ili neki slične veličine
6 belanca
6 žumanca
6 punih kašika kristal šećera
10g vanil šećera
8 punih kašika griza
sitno rendana korica 1-2 limuna
PRELIV
1 litar mleka 3,2%mm
2 pune kašike kristal šećera
20g vanil šećera
Mikserom umutite belanca sa 6 kašika kristal šećera i vanil špećerom u čvrst šam. Smanjite mikser na minimum i umešajte žumanca. Ručno, lagano prevrćući šam, umešajte kašiku po kašiku griza i limunovu koricu.
Nauljite dno i stranice plaha pa salvetom pokupite višak ulja. Pospite pleh sa nekoliko kašika brašna i rapsoredite po plehu drmusajući ga malo. Istresite višak brašna iz pleha. Sipajte masu u pleh i pažljivo je poravnajte. Pecite koh na 180 stepeni oko 30 minuta.
Zagrejte litar mleka sa vanil i kristal šećerom da bude vrelo. Isključite rernu. Izvadite pečeni koh iz rerne i odmah ga polako ravnomerno prelijte mlekom. Vratite koh u isključenu rernu kojo ste malo otvorili vrata na još oko 15 minuta. Izvadite koh iz rerne i ostavite ga da se ohladi na sobnoj temperaturi pa ga prebacite u frižider da se dobro rashladi. Služite ga hladnog, a ako volite možete dodati i neko kiselkasto slatko tipa slatka od višanja preko njega. 


Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam. Tekstovi i fotografije sa bloga ne mogu se preuzimati bez dozvole autora.

8 коментара:

  1. Jutros sve vrvi of koha na sve strane, samo iskaču kao bubice u proleće. Mnogo mi se dopada prošaran, i to moram da probam a sigurno ta caka pali i kod dece koja ne ljube koh. Meni je isto interesantno da vidim kako svaka kuća sprema klasične recepte i uvek se iznenadim kako to neko drugačije radi nešto što ja radim godinama. Puno pozdrava za glavnog šefa i baš mi je drago da si nam se vratila.

    ОдговориИзбриши
  2. Bravo za timski rad i veliki pozdrav tebi i mami!:)))

    ОдговориИзбриши
  3. Ma super, vi ste kuvarijacije odradile u tandemu! Sviđa mi se mramorni uzorak!

    ОдговориИзбриши