SPAKOVANA PILETINA SA POVRĆEM

Kako često priprema piletinu, stalno sam u fazama eksperimentisanja i traženja novih načina pripreme. Evo još jednog recepta na istu temu, ali znajte da će Vam probuditi čula. Zaista bogat recept i vrlo lak za pripremu.
400-500 g pilećih grudi
2 dl mleka
1 kašičica soli
1 kašičica đumbira u prahu
2 zrna kardamoma (semenke)
½ kašičice crnog bibera 
20 g  putera
šaka lista bosiljka
6 čena belog luka
soli po ukusu
1 kašičica rena (sveže rendanog)
1 kašičica ljute aleve paprike (ili crvena, ljuta paprika) 
5 šargarepa
1 veća tikvica
1 glavica crnog luka 
300 g pirinča
alu-folija

Priprema:
Belo meso (grudi) oprati i potopiti u mleko sa đumbirom, kardamomom, biberom i soli. Ostaviti 30-40 minuta poklopljeno u frižideru. Za to vreme jednom ga okrenuti. Povrće očistiti i narezati. Usitniti beli luk i bosiljak pa dodati u puter. Izmešati, a u to dodati ren i ljutu alevu papriku ili sirove ljute (crvene) paprike i sve dobro promešati. Na alu-foliju namazati pripremljen puter, na to slagati isečen crni luk i šargarepu. Potom staviti meso (blago oceđeno od mleka, ali ne skroz suvo) i premazati ravnomerno puterom. 

Na to ređati tikvice, posoliti

i zaviti foliju.

Peći u ugrejanoj rerni oko 20 minuta na 200 stepeni C, a zatim otvoriti foliju i peći dok se ne zarumeni piletina (oko 5 minuta). Voditi računa da ne ispari sav sok koji je povrće pustilo u toku pečenja.

Kao prilog služiti pirinač, koji je skuvan bez začina. Za kuvanje pirinča najbolja srazmera odnosa pirinča i vode jeste 1:2,5 tj. čaša pirinča i dveipo čaše vode. Kuvati poklopljeno, na umerenoj temperaturi, dok zrno ne bude al dente. A, zatim skloniti sa vatre, prekriti pamučnom krpom, poklopiti i ostaviti tako 7-8 minuta, pa služiti.

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam.

16 коментара:

  1. sve ti ovo odlično izgleda, čekam recept

    ОдговориИзбриши
  2. Nina, hvala na strpljenju i evo recepta.

    ОдговориИзбриши
  3. Mene ovo mami i bez mesa (nisam neki ljubitelj belog)...

    ОдговориИзбриши
  4. ovako nešto se isplati čekati :)
    nikad nisam pekla u alu foliji, pekla sam više puta u vrećici za pečenje i mislim da bi ispalo nešto slično, a mariniranje ovako u mlijeku sam probala više puta za pohanje i jako mi se dopalo kako je meso sočno
    sveukupno odlično

    ОдговориИзбриши
  5. Hej Nale ,ja cekam da moj muz zavrsi Nedeljni rucak,a ti servirala nesto sto bi i sit jeo,aaaa odoh provjerit hoce li skoro biti gotovo ,sada sam tek gladan !!!!

    ОдговориИзбриши
  6. Pravim nesto jako slicno... Ovo tvoje izgleda i deluje jos i bolje, sa mnogo vise povrca i zacina!

    ОдговориИзбриши
  7. ovo je odlično , predobro !! Sviđa mi se kompletna kombinacija i način pripreme i preuzimam recept , iako ću možda sada po ljeti umjesto mesa staviti još neko povrće (patliđane npr) i imati i vege verziju :).

    ОдговориИзбриши
  8. Hvala svima na pohvalama. Branka, ja sam uz ovo napravila i samo povrće i veruj puca od ukusa!

    ОдговориИзбриши
  9. Nale ovo ti je odlična ideja, piletina i treba da sačuva svoj saft i mekoću...nikad nisam probala kardamom..pa vreme je da se i on useli u moju kuhinju...

    ОдговориИзбриши
  10. Savrsen recept draga Nale! Blog je odlican ! Sve pohvale! Veliki pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  11. Nale, nisam jos ni ukapirala da imas blog! Pre svega DOBRODOSLA :) a onda i veeeliki pozdrav! :)

    ОдговориИзбриши
  12. Hvala od srca! Svrati kad ti vreme dozvoli. POZDRAV

    ОдговориИзбриши
  13. Prelistah ti cijeli blog! Spremila sam na svoj kompjuter sve recepte koje MORAM probati, a vjeruj mi - ima ih puno :)

    ОдговориИзбриши
  14. Hvala ti sto si mi posvetila svoje vreme, a neizmerno me raduje da si pronasla recepte koji ti se dopadaju... Veliki pozdrav, ako nesto treba, tu sam:)

    ОдговориИзбриши